0

Асинхронные серводвигатели 1PH4 с водяным охлаждением - Для SIMOVERT MASTERDRIVES

Асинхронные серводвигатели 1PH4 с водяным охлаждением - Для SIMOVERT MASTERDRIVES

Технические характеристики

1PH4 - трехфазные электродвигатели - компактные, асинхронные двигатели с водяным охлаждением с короткозамкнутым ротором.

Их характерные особенности:

• большая плотность мощности в ебольшом объеме

• высокая степень защиты

• большой диапазон скоростей

• возможность регулирования скорости вплоть до 0 без уменьшения вращающего момента

• надежность

• низкие эксплуатационные расходы

• высокая плавность хода даже при самых низких скоростях

• интегрированные импульсные датчики скорости

• клеммная коробка для подключения силового кабеля

• контроль температуры датчиком KTY84.

Особенности

  • High power density with small motor dimensions
  • High degree of protection (IP65, IP55 for shaft exit)
  • Speed to zero without torque reduction
  • Low noise level
  • High transverse load capability
  • Robustness
  • Very little maintenance required
  • High rotational accuracy
  • Integrated encoder system for measuring motor speed, connected via connectors
  • Terminal box for connecting power cables
  • KTY 84 monitoring of motor temperature
  • Maximum permissible water pressure, 6 bar

Область применения

  • Wherever extreme ambient conditions such as high temperature, dust, dirt or aggressive atmosphere prevent air cooling
  • In processes where the environment must not be thermally influenced
  • On special machines where cooling water is available from the process.

Технические данные [PDF]

Загрузить PDF-файл.

Для просмотра информации в формате PDF необходимо установить Adobe Acrobat Reader.
Adobe Acrobat Reader

Технические данные

1PH4 motors, frame sizes 100 … 160

 

Standard

Option

Option
code

Type of construction

IM B 35/IM V 15/
IM V 36

Degree of protection

IP65
Shaft exit IP55

IP65
Shaft exit oil-tight

K18

Vibration severity

R

S (with double bearing)
SR (with single bearing)
S (with single bearing)

K05
K03
K02

Shaft and flange accuracy

N

R

K04

Shaft extension

With featherkey, full-key balancing

Smooth shaft extension, half-key balancing

K42
L69

Terminal box (looking at D-end)

On top (can be rotated by 4 x 90 °)
Cable entry from the right

On the right-hand side
On the left-hand side
Cable entry from the D-end
Cable entry from the ND-end
Cable entry from the left

K09
K10
K83
K84
K85

Motor protection

KTY 84 in the stator winding

Encoder system (plug connection)

Incremental encoder HTL (with SIMOVERT MASTERDRIVES VC)

sin/cos incremental encoder 1 Vpp (with SIMOVERT MASTERDRIVES MC)
Absolute-value encoder (EnDat) 2048 p/r (with SIMOVERT MASTERDRIVES MC)
Without encoder






H30

Paint finish

Anthracite RAL 7016

Bearings

Double bearing on D-end for belt drive (minimum lateral force necessary)

Single bearing on D-end for coupling drive and planetary gear (low lateral foces)
Increased max. speed 2)

K00


L37

Cooling 3)

Water cooling 1)
Coolant feed temp
≤ 30 °C
Connected at ND-end

Gearbox mounting 4)

Suitable for fitting a ZF gear unit

K00

Other

Second rating plate supplied as a loose item

K31

Holding brake

ZF holding brake on D-end

G46


1) Cooling water rate; connection thread:
Size 100 = 6 l/min, G ¼
Size 132 = 8 l/min, G 3/8
Size 160 = 10 l/min, G ½
Max. pressure : 6 bar.

2) Max. possible speeds:
Size 100: 12000 rpm
Size 132: 10000 rpm
Size 160: 8000 rpm
(no ZF built-on gear possible).

3) Sound pressure level:
Size 100: 69 dB(A)
Size 132: 69 dB(A)
Size 160: 71 dB(A).

Дополнительную информацию Вы можете получить, нажав кнопку с этим символом.

Опции

Code

Description

K00

Bearing design

(drive end view)
(Standard=duplex bearing)

  • Single bearing for coupling, planetary gear units or low to moderate cantilever forces


K05 2)

K02 2)

K03 2)

Vibration severity

in accordance with EN 60034-14 (IEC 60034-14)
(Standard =vibration severity grade R, duplex bearing)

  • Grade S with duplex bearing arrangement 1)
  • Grade S with single bearing arrangement 1)
  • Grade SR with single bearing arrangement 1)

K04 3)

Shaft and flange accuracy

in accordance with DIN 42955
(IEC 60072-1)
(Standard = tolerance N)

  • Tolerance R


K42

L69

Shaft end (on drive end)

(Standard=full-key balancing with keyway)

  • Keyless shaft
  • Half-key balancing

K18 4)

Shaft seal (on drive end)

  • Rotary shaft seal, oil-tight, IP65

K00

Gearbox1) 5)

  • Motor is prepared for attachment of ZF gear-change gearbox 2LG43...
    (IM B 35 or IM V 15)

G46

Brake 1)

  • With holding brake mounted on drive end


K09

K10

K83

K84

K85

Terminal box arrangement

(drive-end view) (Standard=top)

  • Right-hand side 1)
  • Left-hand side1)

Rotation of terminal box on its own axis

  • 90 °, cable entry from drive-end 1)
    • 90 °, cable entry from non-drive-end)
    • 180 °1)

L37

Speed1) 6)

  • increased speed

1PH4 10: 12000 rpm

1PH4 13: 10000 rpm

1PH4 16: 8000 rpm

(No ZF gearbox attachment)

K31

Others

  • Second rating plate, separately packed

H30

Encoder system

  • Without encoder

1) Options mutually exclude one another.

2) Automatically includes version K04.

3) Increased shaft accuracy

4) Only useful if oil spray/mist occasionally lubricate the sealing ring.

5) Vibration severity grades S and SR not possible with attached gearbox. Use code K00 + G97 for old ZF gearbox 2LG42.

6) Version for increased maximum speed contains vibration severity SR. The following options are not possible:

  • Prepared for ZF gear box attachment
  • Shaft seal

7) 6 l = 1.32 British gallons/1.58 US gallons
8 l = 1.76 British gallons/2.11 US gallons
10 l = 2.2 British gallons/2.64 US gallons

Характеристика [PDF]

Загрузить PDF-файл.

Для просмотра информации в формате PDF необходимо установить Adobe Acrobat Reader.
Adobe Acrobat Reader

Характеристика

Дополнительную информацию Вы можете получить, нажав кнопку с этим символом.